تمـهیـد پـیـشـرفت کشـور

طرح نظر و ایده درباره مشکلات و مسائل پیش روی پیشرفت ایران اسلامی

تمـهیـد پـیـشـرفت کشـور

طرح نظر و ایده درباره مشکلات و مسائل پیش روی پیشرفت ایران اسلامی

تمـهیـد پـیـشـرفت کشـور

مقام معظم رهبری :
درس بزرگى که ما از این فشارهاى اقتصادى دریافت کردیم، این است که هرچه میتوانیم، باید به استحکام ساخت داخلى قدرت بپردازیم؛ هرچه میتوانیم، در درون، خودمان را مقتدر کنیم؛ دل به بیرون نبندیم. آنهائى که دل به بیرون ظرفیت ملت ایران میبندند، وقتى با یک چنین مشکلاتى مواجه شوند، خلع سلاح خواهند شد. ظرفیتهاى ملت ایران خیلى زیاد است. ما باید بپردازیم به استحکام ساخت درونى اقتدار ملى؛ که آن روز به مسئولان کشور عرض کردیم: در درجه‌ى اول، مسائل اقتصادى و مسائل علمى است؛ که باید با جدیت دنبال شود

آخرین نظرات
  • ۲۲ ارديبهشت ۹۸، ۱۳:۵۰ - پریسا نامجو
    ممنون./
  • ۲۲ شهریور ۹۷، ۱۱:۳۵ - اکروتیک
    عالی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرتضی فیروزآبادی، رئیس کانون های تفکر ایران (ایتان) عصر امروز در نشست سالانه جنبش عدالتخواه دانشجویی که به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد در مورد ماموریت ها و اولویت های انقلاب اسلامی تصریح کرد: برای تعریف درست انقلاب باید سه کار را انجام دهیم اولین کار این است که مبنا ایدئولوژیک انقلاب از نظر فکری حفظ شود و بنای فکری مستحکم باقی بماند و به نسل های بعدی منتقل شود. مبنای دیگر اصل بقا و حفظ سیستم است سیستم اگر بخواهد خوب کار کند ابتدا باید حضور داشته باشد تا بتواند حرکت کند.

 

وی افزود: بقای سیستم حداقل به مبارزه با فساد و تامین حداقل معیشت مردم ربط دارد. بحث سوم این است که آرمان را از آسمان به زمین بیاوریم که تحقق آرمان ها کار مهم و کلیدی است.

 

فیروزآبادی در مورد مبارزه با فساد بیان داشت: مبارزه با فساد مثل انسانی است که در آن بیماری، ویروس و میکروب وجود داشته باشد رفته رفته اصل زندگی انسان را به خطر می اندازد اگر درمان نشود اصل سیستم را از بین خواهد برد.

 

رئیس کانون های تفکر ایران ضمن اشاره به تامین حداقل معیشت مردم اضافه کرد: باید کف زندگی مردم مثل مسکن، خوراک و پوشاک تامین شود مسائلی مثل آموزش و پرورش و تامین نیاز فرزندان جامعه بسیار مهم است.

 

وی در مورد عنصر واقع بینی در آرمان ها خاطرنشان کرد: حیات انسان مربوط به این نیست که افق بلندش را به خاطر محدودیت ها کاهش دهد اصل پیشرفت بشر از اینجا شروع می شود که موانع رسیدن به اهداف را قبول نکند بیشترین پیشرفت فناوری دنیا زمانی بود که حکومت ها نمی توانستند به نیازهای انسان ها پاسخ دهند.

 

فیروزآبادی ادامه داد: اگر آرمان ها برای ما موضوعیت دارد معنا ندارد در مورد رد شدن آنها صحبت کنیم کار ویژه انسان های انقلابی این است که تلاش کنند آرمان شان به ثمر بنشیند واقع بینی این نیست که آرمان ها را کنار بگذاریم بلکه باید به دنبال واقعی کردن آرمان ها برویم.

 

رئیس کانون های تفکر ایران با اشاره به مسئله اقتصاد و الگوی اقتصادی تصدیق کرد: مهمترین تحولات بشر زمانی شکل می گیرد که در فشار است در شرایط فعلی نیز ما دچار مشکلاتی در اقتصاد هستیم انسان عاقل این مشکلات را پله ای برای ترقی می خواند وقتی اقتصادی داریم که چندین مشکل دارد باید به الگوی اقتصاد انقلاب برگردیم و مسئله ها را یکی یکی حل کنیم. کار اساسی در اقتصاد احیای اقتصاد انقلاب اسلامی است.

 

وی با تاکید بر اینکه استقلال و عدالت دو پایه اساسی اقتصاد انقلاب اسلامی هستند، افزود: عدالت از فلسفه انقلاب و مقدمه قانون اساسی است این آرمان را باید پیاده کرد که همان اقتصاد مقاومتی است.

 

فیروزآبادی در مورد مهمترین اصول مسئله علم اظهار داشت: اقتدار مهمترین عامل علم است در مواجهه با غرب هر کسی چیزی را در میدان آورده است حرف انقلاب اسلامی مهمترین چیزی است که ایران به میدان آورده غرب نیز پول خود را وارد این مواجهه کرده است اگر غیر از حرف اندیشه انقلاب اسلامی پول و اقتدار هم داشته باشیم سرعت پیشرفت انقلاب بیشتر می شود.

 

رئیس کانون های تفکر ایران با تاکید بر اینکه فرهنگ از اصول دیگر تحقق آرمان ها است، خاطرنشان کرد: فرهنگ اولویت انقلاب اسلامی از سوی رهبری است. اولین مانع پیش روی عدم تحقق آرمان ها شکاف فکری است یعنی فردی در تیم انقلاب حضور دارد اما مسیری که می خواهد بپیماید خلاف انقلاب است جریان معتقد به غرب و غرب گرا در کشور رگ و ریشه دارند.

 

وی با اشاره به اینکه جریان غرب گرا مانع از این می شود که آرمان های انقلاب محقق شود، بیان داشت: فساد مانع بعدی عدم تحقق آرمان ها است جریانی در کشور اقدام به واردات می کنند و نمی گذارند تولید داخلی ایجاد شود.

 

فیروزآبادی در پایان تصدیق کرد: اگر ما برنامه هسته ای قوی داریم به خاطر چند نفر مثل احمدی روشن است و اگر به نانو افتخار می کنیم تنها چند نفر این اقدامات را انجام می دهند اشکال اساسی در کار جهادی در تشکیلات در کشور داریم مسئولیت پذیر بودن، استمرار در کارها و کیفیت از اقدامات جهادی می باشد. این مثلث را در هر جا گذاشتیم اثر آن را می بینیم.

نظرات  (۳)

مرسی عالی بود
عالی
ممنون./

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی