تمـهیـد پـیـشـرفت کشـور

طرح نظر و ایده درباره مشکلات و مسائل پیش روی پیشرفت ایران اسلامی

تمـهیـد پـیـشـرفت کشـور

طرح نظر و ایده درباره مشکلات و مسائل پیش روی پیشرفت ایران اسلامی

تمـهیـد پـیـشـرفت کشـور

مقام معظم رهبری :
درس بزرگى که ما از این فشارهاى اقتصادى دریافت کردیم، این است که هرچه میتوانیم، باید به استحکام ساخت داخلى قدرت بپردازیم؛ هرچه میتوانیم، در درون، خودمان را مقتدر کنیم؛ دل به بیرون نبندیم. آنهائى که دل به بیرون ظرفیت ملت ایران میبندند، وقتى با یک چنین مشکلاتى مواجه شوند، خلع سلاح خواهند شد. ظرفیتهاى ملت ایران خیلى زیاد است. ما باید بپردازیم به استحکام ساخت درونى اقتدار ملى؛ که آن روز به مسئولان کشور عرض کردیم: در درجه‌ى اول، مسائل اقتصادى و مسائل علمى است؛ که باید با جدیت دنبال شود

آخرین نظرات
  • ۲۲ ارديبهشت ۹۸، ۱۳:۵۰ - پریسا نامجو
    ممنون./
  • ۲۲ شهریور ۹۷، ۱۱:۳۵ - اکروتیک
    عالی

برنامه تراز با حضور دکتر مشایخی و دکتر سبحانی به بررسی موضوع دانشجوی پولی پرداخت که در این برنامه به صورت تلفنی نکاتی را اضافه کردم. شرح خبر به نقل از تریبون مستضعفین به شرح زیر است :

مرتضی فیروزآبادی معاون شبکه تحلیلگران فناوری کشوردر میزگرد تلویزیونی بررسی طرح دانشجوی پولی با بیان اینکه نمایندگان مجلس برای دفاع از طرح دانشجوی پولی بحث مهاجرت جوانان ایرانی به خارج از کشور برای ادامه تحصیل را مطرح می‌کنند، اظهار داشت: این استدلال چندان منطقی نیست چون در حال حاضر صندلی‌های خالی زیادی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد.

وی افزود: ظاهرا دغدغه کنونی نمایندگان معطوف به قشری است که استعداد کمتر داشته ولی سرمایه‌دار هستند، اما باید توجه کنیم که در حال حاضر تعداد زیادی از جوانان با استعداد کشور که تلاش مناسبی هم دارند، به دلیل نداشتن سرمایه مالی لازم امکان ادامه تحصیل دانشگاهی ندارند.

معاون شبکه تحلیلگران فناوری کشور با بیان اینکه این مشکل در مقطع ارشد و بالاتر پررنگ‌تر است، گفت: نکته قابل توجه این است که ظرفیت و سهمیه دوره‌های روزانه دانشگاه‌ها نیز در حال کاهش بوده و درصد دانشجویانی که از تحصیل رایگان استفاده می‌کنند، در مقطع کارشناسی حدود ۱۰درصد است.

فیروزآبادی با رد این ادعا که اجرای این طرح مانع از خروج جوانان از کشور برای ادامه تحصیل می‌شود، تصریح کرد: اجرای این طرح تضمینی در این خصوص ندارد چون بسیاری از افرادی که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می‌روند، انگیزه‌هایی غیر از تحصیل علم هم دارند.

وی در پایان با بیان اینکه علاقه به تجربه کردن سفر خارجی و یا تفریح از جمله انگیزه‌های جوانان ایرانی برای خروج از کشور در کنار تحصیلات دانشگاهی است، خاطرنشان کرد: در این شرایط نظام آموزش عالی کشور اگر امکانی برای ایجاد ظرفیت جدید دارد، باید این ظرفیت جدید را به افراد بااستعداد و پرتلاش، صرف نظر از توان مالی آنها اختصاص دهد.

متن کامل خبر در تریبون مستضعفین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی